CITAT (Gossen Ruda @ 11-12-2013, 20:59)

Om 2000 är gränsen kan man öka till över 5 om dan.

Tjatet om att bilen är gammal är mest bara ett argument för belackarna, jag köpte en 08:a och jag skulle kunnat köpa den ny. Beträffande finansieringen så finns det flera andra bilproducenter och kapitalister i Kina som kan gå in som delägare, det är inget vi vet nu.
det går aldrig att få någon ekonomi med en så låg tillverkning,det är det som är problemet med de små tillverkarna,och det var det som i slutänden knäckte saab.kan du inte kunna lägga undan en slant på varje bil till utvecklingskostnader så är det i långa loppet kört.
givetvis har en modells ålder betydelse för flertalet köpare,inte går man och köper en fabriksny "gammal" bil om konkurrenternas modeller är snålare,har bättre säkerhet och senaste designen.ett fåtal märkestrogna finns ju förstås men det betyder oftast att säljer bilen dåligt så blir också andrahandsvärdet därefter.
biltillverkning är ju ingen verksamhet idag som är speciellt intressant att investera i,det finns en stor överproduktion vilket betyder att fler kommer att slås ut.
min tro är ett år,max två sedan är saab försvunnen från svensk jord, ulf