CITAT (Tikka @ 12-12-2013, 20:14)

En jobbarkompis har börjat med geocahing o jag blev inspirerad så japp nu e jag oxå fast

Har gått runt i Gbg o hittat 7 st o det är spännande att leta o smyga för det är ofta folk i rörelse som man inte vill ska se vad man håller på med haha

Fick för mig att syftet från början var att visa varandra vackra platser men jag kan ha fel.
Funderar hur jag ska göra nu när vi ska utomlands till jul...lite olika ställen landar båten vi åker med så kanske jag ska leta upp caharna innan i datorn så jag är lite förberedd. Någon som har nåt bra tips annars?
Man kan väl ha på telefonen o logga eller sticker priset iväg? Fast det är väl bara om man ringer som det kan bli dyrt....åh e så dum när det gäller det där med telefonen

Kul, välkommen!
Jag cachar också i Göteborg. Finns många riktigt snygga gömmor här. Från början var nog syftet det ja, men idag kan man hitta gömmor som finns bara för att "fylla en lucka" i kartan. I Göteborg är det väldigt tätt med burkar.
Vad cachar du med? Telefon och vilken app? Du kan göra så att du tittar på kartan i appen och sparar ner de cacher som finns på de ställen du ska besöka. Blir man premiummedlem (kostar 30 euro/år) så har man möjlighet att spara ner många cacher samtidigt för ett område och sen föra in dom i telefonen eller gpsen. Det brukar gå bra att använda telefonen när du väl är på plats också, jag tror inte att det drar så mycket trafik. Men har man dålig internettäckning så kan det ibland bli så att man inte ser några cacher, och därför är det en fördel att spara cacherna i telefonen när man är hemma, innan man åker.