Det är jag som är Netans vän! Och jag har inte slutat att läsa här! Även om jag inte skriver så mycket längre…
Vill bara rätta till missförståndet, det var INTE någon som rättade mina stavfel, utan orsaken till att jag slutade skriva var tråden SPRÅKFEL! Där även jag skrev ett inlägg i debatten, nämligen:
Det kan inte hjälpas... Jag blir väldigt osäker och vågar inte skriva här, när ni skriver att ni blir irriterade av skriv/stav fel....även om jag läser att alla inte tycker så, så räcker det ju att någon retar sig, för att osäkerheten ska komma…. Välmedveten som jag är, att jag skriver mängder med stavfel... Har ingen fin utbildningar heller…
Vist, kan använda Words stavningskontroll, men det tar tid och tja slarvar ibland med det, när jag bara vill skriva något kort….
För jag älskar att skriva dock, och tycker det är jättetrist med språkpoliser som inte fatta hur ledsna/osäkra vi blir, som inte är så duktiga på regler och stavning blir av era påhopp!
Det är samma sak i ” verkligheten” när någon hänger upp sig på uttal eller hur man säger saker, sånt som ni har skrivit om en massa exempel här! Hör jag sånt, ja då vågar jag inte öppna mun, för att någon språkgroda ska hoppa ut…
Själv har jag väldigt svårt för folk som ”retar” sig på småsaker! För jag tycker det finns betydligt alvarligare/viktigare saker att reta sig på ! En fråga till er som är språkpoliser, vad är det ni vill med det? För jag förstår er inte….
|