CITAT (theseraphim @ 27-12-2013, 17:04)

Hur jag vet det, för det är skrivet av folk som inte tycker om det nya förslaget och i stort sett alla artiklar jag sökt på är skrivna av just motståndare vilket gör trovärdigheten sämre. Har svårt att hitta någon som skriver om den i neutrala ordalag så att säga. På svenska är det på flera ställen exakt samma text dvs att den som lagt upp den bara inte ens kunnat skriva en egen beskrivning. Hela fördraget finns att läsa givetvis men något som är 142 sidor kan sällan förkortas effektivt till en sida utan att man tagit bort en hel del plus att låter man inte förespråkare eller sakkunniga få dela med sig av sin fakta(oavsett om det är för eller emot)så blir det en väldigt enkelriktat debatt eller rättare sagt det blir ingen debatt alls. Om ni som nu bryr sig så mycket för detta ställ frågor till olika berörda parter tex frögöretag, Jordbruksverket osv och sammanställ sedan svar(oediterat) och kommentarer här så kan man bilda sig en mer ärlig uppfattning.
Hur kan du uttala dig om vad vi andra läst? Du själv har ju uppenbarligen inte läst förslaget i sin helhet och ändå uttalar du dig om trovärdigheten hos andra. Och det enbart p.g.a. att de artiklar du läst varit skrivna av motståndare till förslaget. Jag har tvärt emot dig den fått uppfattningen att motståndare skrivit artiklar just för att man satt sig in i frågan och läst förslaget. Skulle dina synpunkter i frågan vara mer trovärdiga på något sätt? Och du...skyll inte på motståndarna till förslaget för att du inte orkar läsa det så att du kan bilda dig en mer ärlig uppfattning.