CITAT (pejori @ 29-12-2013, 22:20)

Tycker det låter helt underbart, att det finns gamla som har livsviljan kvar fortfarande.
Helt underbart, men ser också ett behov av valfrihet, där den som inte känner samma glädje, ska få välja.
Jag vill välja. Och när jag känner att det är slut och jag bara är en plåga, vill jag kunna "gå under med flaggan i topp".
Vill man fortsätta och finner ett nöje i det, är det väl ok, men jag tycker att "valfrihet" är bäst.
Jag håller med dig Pejori, dessutom är det inte så vanligt med bra fungerande äldreboende här i Västgötalands regionen. Det gör frågan om egen vilja ännu viktigare.
Ja jag vet att jag låter negativ och tråkig, men jag har sett insidan allt för många gånger. Jag vill inte bli hjälplös och tvingas få hjälp av andra när det gäller så banala ting som att kissa när jag vill och inte när andra har tid att hjälpa mig.
Min 80 årige granne tog saken i egna händer för ett tag sedan. Hen plockade ut allt hen hade på apoteket, bla insomningstabl, vanliga sömntabl, lite lugnande och dessutom en hel del smärtstillande. Det var inte roligt för den anhöriga som fann henom, men om man verkligen inte vill leva längre, vem kan säga att det var fel?
Redigerat av Monaxe: 29-12-2013, 22:41