Tack för bilderna Kerstin! Framförallt bild 16 & 20 påminner om det jag tänkt mig. Och jag behöver inte nödvändigtvis ha en massa olika sorter i rabatten, snarare tvärtom. Det är lite den plottriga känslan som är där nu som jag vill komma ifrån. Den och Åkerfräken då alltså...
För tillfället vandrar tankarna åt en "bas" av jättedaggkåpa & den vita brunnävan Geranium phaeum 'Album' i ett fåtal större grupper, sen några "öar" av kungsljus i gulvita nyanser nånstans i mitten-bakkant och lite jättevädd som svävar ovanför övrig vegetation i bakkant. Rabatten är relativt smal (1.5m) och har en tydlig bakkant som avgränsas av befintliga vita syrener, Schersminer och en buxbom som jag inte riktigt förstått vad den har för uppgift.. Det jag känner att jag möjligtvis saknar är något som "fyller ut" i stil med nävorna men på runt en meters höjd för att minska höjdskillnaden mellan de övriga... Funderade ju tidigare på en vit variant av Röd Solhatt (Echinacea purpurea ), skulle den klara sig i sällskapet, eller ge vika för de andra..?
Och Tasha Tudors bok har jag tyvärr inte läst, men jag har reserverat den på biblioteket nu!
Redigerat av cinapuff: 11-01-2014, 18:36