Jag tycker att det är lite jobbigt med tävlingsmomenten, men gillar att de inte har så mycket tid på sig och att de har så begränsat med plats. Det är ungefär det som jag tycker är de största svårigheterna med att odla utan trädgård (vi har också bara en liten odlingslott). Synd bara att de kallat serien för just Trädgårdskampen, för jag tror inte att det kanske passar dem med trädgård i första hand.
Jag hoppas att det ska kunna ge idéer och inspiration lite senare i serien, för jag misstänker att de kommer att kunna göra väldigt mycket fint på sina små lotter, trots allt. Och jag tittar koncentrerat för att inte missa något litet tips som kan komma till nytta till våren. Framför allt om ett par avsnitt eller tre när de små lotterna borde börja bli fullproppade ska det bli spännande och se hur de löser det.
De flesta odlingsprogram på tv är just trädgårdsprogram och har inte så mycket att ge oss som odlar utan trädgård, men det här skulle kunna bli bra. Som sagt, det är jobbigt när de hetsar, men jag får väl blunda under de klippen. Det där med utröstningen hade man också kunnat strunta i. Det hade varit mer av värde att se hur de olika lotterna såg ut i slutet av säsongen om alla deltagarna hade fått vara kvar hela vägen.
|