|
Jag förstår SVTs tanke med tävling, och jag har inget emot att en jury bedömer och tycker att det ena eller andra är bäst. Nu är det ju så, tycker jag, att det behöver ju inte vara så stressigt bara för att det är bedömningar och tävling. Det hade inte alls skadat att de fått, som tidigare talare sa, en dag eller två, eller iallafall tre timmar per trädgård. Hade inte gjort något alls, inte om man vill tävla i trädgårdsdesign. En dålig idé blir inte bättre av att man får mer tid på sig.
jag har heller inget emot att man blir utröstad, i vanliga fall. Nu blir det ju jättetråkigt när man inte får se det klart!
Jag tycker att det är kul att se gunnel, vad hon än gör, så jag tittar, men det kryper lite i en när det så lätt ahde blivit riktigt lustfylld TV.
Jag tyckte att det var kul med kaktus, och tycker att det är kul att det är vanliga människor som är med. De behöver ju inte vara de 10 mest kunniga, då hade det nästan varit tråkigt.
Det kändes enbart obehagligt när de valde grupper, speciellt eftersom trädgård på kort tid handlar så mycket om styrka. Det blev ju väldigt tydligt när de valde grupper att fysiken var viktig.
Stackars stenmannen. Han verkar ju rar, bara det att han nog inte är van att någon har åsikter om hans idéer. Paniken när han började gräva 20 cm ner, och skulle lägga kullersten. ojojoj. Duk och barkflis kan man hälla ut rätt snabbt, man får ju bättra på när det sjunker ihop. Lecakulorna var väl inte hans första förslag, om inte stenis tagit all tiden hade det nog gjorts bättre....
Men dom är ju för rara, sitter på en filt och fikar. Personen som filmat och klippt skulle få sig en arbetslägersommar på kolonin. Blomsterkolonin =)
|