Jag har inte lyssnat på Soran Ismail på radio förutom om det varit på någon gång på tex jobbet eller i bilen men jag har dock läst alla skriverier om hans avstängning från sitt jobb som programledare. Varför jo för att han är kritisk mot SD vilket han inte hymlar om och programledare i valår får inte vara "politiskt aktiva" men hur demokratiskt är det i en öppen demokrati som våran? Alla journalister och debattörer är ju överlag starkt politiskt färgade tex Janne Josefsson och Lars Audaktsson är båda tydliga i sin politiska ställning men de får jobba kvar, personligen tycker jag oavsett vilket parti man röstar på eller supportar(vilket man gör så fort det röstas) och så länge man inte använder sin programledarroll för att sprida valpropaganda osv tycker jag att det är fruktansvärt odemokratiskt att stänga av någon för att den deltar i det demokratiska system som vi så vill stå upp för. Ska vi även förbjuda tex att timbuktus musik spelas i år eller Mikael Wiehe för den delen? Tycker det hela känns väldigt knepigt bara.
|