CITAT (Klint @ 27-02-2014, 12:38)

Visst är det väl Asp som rasslar så f fint?
Inget man får till snabbt förstås, jag tänker även på att olika underlag känns och låter olika som grus, trä eller plattor, en torr gräsmattan, eller som vår nu en genomblöt låter ju helt olika när man går på dem.Annars är väl vatten i någon form som rör sej lite ett bra ljud och som du så högre gräs som vajar i vinden är väl härligt!
Visst är det så att det finns mycket som låter, det där med markunderlaget var en tanke att spinna vidare på. Vatten också förstås och på jobbet har vi tur att det rinner förbi en bäck precis utanför staketet. Den borde få mer uppmärksamhet.
Vid torpet finns också vatten, men det är stillastående vatten och många meter ned till vattenytan. Inget som hörs direkt. Där finns däremot aspar och det susar vackert när vinden far förbi. Jag får väl gå ut och lyssna mig fram, så kan nya ljudupplevelser komma fram.
CITAT (silos @ 03-03-2014, 20:18)

Nu mår jag mycket bättre,men hittar inte boken!
Jag har städat tydligen bort den.
När jag hittar den kanske någon här på forumet vill ha den?
Skönt att du mår bättre!
Schysst tanke att låta boken gå vidare till någon annan som vill läsa den. Det är ju det som är så bra med böcker, de kan läsas om och om igen.
Livet är härligt när man kan njuta av frukostkaffet till fågelkvitter och dofterna från kryddodlingen.