Jag var också på mässan igår (mest för föreläsningarnas skull) men jag tycker det var lite blandat i år även fast det var bra föreläsare. Man hoppas ju kunna lära sig något nytt
Tråkigt nog hade de placerat en holländsk lökodlare inte långt från scenen ätbart som hela tiden stod och ropade ut sina erbjudanden på lök.
Jag hann med att se ideträdgårdarna. De rostiga bilarna med odlingar och Huseby Bruk var finast tycker jag.
Hade med mig en ny digitalkamera som jag kunde dokumentera ideträdgårdarna med. Kändes lättast att filma eftersom det var så mycket folk och mycket saker att se.
Dock blev det inte lika bra att ta ut stillbilder från filmen som jag trodde men helt ok kamera för priset. Har sett en del snygga trädgårdsbilder (och filmer) med den så det avgjorde saken eftersom jag behövde en ny digitalkamera.
Men blev knappt med tid att titta bland försäljarna + att det är så blandat uppläggsmässigt. Hos vissa får man titta i lugn och ro medan andra försöker pracka på en både stort och smått. Jag tycker iaf det är skönast att kunna få titta på saker i lugn och ro.
Blev inte så mycket köp. Endast en påse med frö till uppländsk vallört av Runåbergs fröer och en Impectakatalog.
När jag var på Blomsterlandet idag såg jag att de hade lite av Impecta:s sortiment i sina fröhyllor.
Redigerat av Jordgubbe: 23-03-2014, 20:45
|