CITAT (Eva 33c @ 23-03-2014, 12:44)

Jag har varit till mässan mer eller mindre varje år sen jag vet inte när. Fast jag förstår inte riktigt vad du menar att du inte gillar "det här upplägget"? För jag tyckte allt var precis som vanligt, bara att lokalen var lite mindre då, kanske det du avsåg? I år blev det lördag,en dag som alltid är våldsamt trång, men enda chansen för mig. Och vis av erfarenhet såg vi till att hänga på låset kl 9. Då har man 2-3 timmar på sig att gå runt utan att trängas. Så vi kastade oss över Blomqvist direkt, viktigaste besöket för vår del. Det blev självklart vita körsbär från Kina, och lite annat också. En till vattenkanna från Classicum fanns på listan, och en påse delikatesspotatis från Larsviken. En Tubtrug eller vad de heter från Allox, 2 gardenbags för löv och annat. Sen lite inspiration till diverse egna projekt. Jag brukar handla liljelökar av Holländarna, trots att det är ett rent lotteri. Men sen hoppade jag det. Vid lunchtid var vi klara och kom sedan hem vid 16 snåret. Helt nöjd är jag med mitt besök i alla fall. Kanske lite väl mycket matförsäljare och jag ska önska nåt. Men en Mässa innehåller väl nästan alltid både högt och lågt.
Kul att du köpte vita körsbär -ska testa dem jag med när han kommer på turne

Samma här, jag går tidigt och strosar när jag är där och försöker träffa trädgårdsvänner, när det tjocknar till:) Inspiration och lite kap i form av nåt kul vill jag ha ut när jag åker dit.
Föreläsningar är också trevligt
Redigerat av kerstin z5-6: 23-03-2014, 21:04