CITAT (maski hallonen @ 29-03-2014, 11:28)

Skulle vara kul att se foto på din naga morich.
Har den varit helt nedklippt eller har du hållt den vid
liv med artificiellt ljus?
Min plan är att hålla ett 15 tal plantor igång året om och styra
Blomningen så att jag har konstant till gång till mogna frukter
Tyvärr så ser det ut som att min Naga Morich inte kommer att överleva. Jag har haft den varje år lite nedklippt och förminskat krukan pga. utrymme. Sedan har jag varje vår lagt ny jord, större kruka och börjat ge näring. I år började den få nya blad som vanligt efter att jag gett ny jord och större kruka, men märkte även att jag har fått löss på ett flertal växter, bla. Nagan. Tror jag har fått bort lössen efter ett antal duschningar av diverse växter men det ser ut som att Nagan inte klarade av detta av någon anledning.
Någon annan som har en flerårig planta som övervintrat men dött efter lössangrepp på våren?Borde ju ha en bild på plantan från förra sommaren när den var som störst, men hittade ingen när jag snabbt tittade igenom mina mappar. Ska leta igen senare idag, brukar alltid ta bilder av mina växter.. kan ju inte ha missat denna :S
Edit: Jag har aldrig haft någon extra belysning åt Nagan under övervintringen, det har fungerat fint ändå. Har även en liten Habanero i norrfönster som har övervintrat och klarat sig fint där i några år samt gett mycket frukt.
Redigerat av Nepenthexx: 30-03-2014, 14:03