CITAT (theseraphim @ 30-03-2014, 21:55)

Du har nog fått fel sort tyvärr, snackar vi tex plantagen så dansar blommorna omkring en del iaf hos plantagen uddevalla där det kan stå hej vilt. Tror dock inte att personalen gör det med flit utan eftersom av själv jobbar mm branschen så vet jag hur mycket man får städa efter kunder när de ångrar sig eller bara hittar något mer spännande:) med sommarblommor är de sällan några problem då de flesta kan se skillnad på tagetes och pelargon men har man en stor pantskola där märkningen kan vara si och så plus att inåt ens ett vältränat öga kan se skillnad så kan det bli tokigt.
Det är en plantskola i den storleken, det stämmer :-)
Det som är lite jobbigt är att man då har investerat två år i fel träd.
Ett träd som förövrigt har tagit sig jättebra och bären var faktiskt goda. Men det är ju inte den sorten som jag hade planerat.
Jag funderar på att slå till på att köpa så fort träden kommer ut, då borde det väl inte vara så att lapparna har flyttats runt etc.
Alternativt köpa ett familjeträd.
Helst är jag dock intresserad av att köpa exempelvis Grosse Schwartze som dvärgträd. Finns det någon plantskola som har det?
Hur står sig Stella annars i jämförelse?
Är Stella en bra sort eller en kompromiss?
Det verkar som att de flesta dör inom ett par år och då har jag ju förlorat ett par år till
Jag vill ju helst ha stora, svarta\röda och söta bär.
Jag är inte intresserad av små, sura bär som är 90% kärna och 10% fruktkött.
Dock kan jag i framtiden vara intresserad av bär för att göra saft, då vet jag att det är sura som gäller.