CITAT (pejori @ 03-04-2014, 09:54)

Men då säger ni nu, att fotbollshulliganer är "misslyckade fotbollsspelare med gapiga föräldrar? "
Så kan det ju inte vara väl?
Tror snarare att det är bittra personer som ser det som "lagligt" att ta ut sin ilska på andra.
Vissa bränner ner bilar och attackerar räddningstjänsten.
Andra blir Idrottshulliganer.
Nej jag tänkte inte på att dessa fotbollsfarsor blir huliganer utan att bara den attityden en del män och kvinnor för den delen visar när barn utövar sport är skrämmande helt enkelt.
När det gäller huligantyoerna håller jag med, det är personer som är arga på det mesta och som tror att de har full rätt att angripa systemet då"det inte gjort mig något gott när jag behövde det..."
Summan av kardemumman är att alla inblandade inom fotbollen specifikt måste ta sitt ansvar plus att polisen måste få bättre befogenhet att slå ner på dessa grupper. Nu kan man se totalt kaos på läktaren med bengaler osv och då går någon ut och säger" ni kan väl vara snälla och sluta med det här..." Nä bryt matchen, släng ut individerna och tillhör de officiellt en klubbs officiella supporterklubb så låt klubben betala för det med. Porta de som tas omland antingen tidsbestämt och är det allvarligt på livstid på alla fotbollsmatcher"som engelsmännen gjorde för länge sedan för att få bukt med huliganerna". I Sverige måste vi vara så förbaskat snälla mot alla hela tiden och på något sätt så måste vi även försvara typ huliganers beteende, nä dessa människor borde inte få vistas på matcher för när man inte vågar ta med ens barn på en match är något allvarligt fel.