givetvis är det viktigt att man vet vad man röstar på,vilken politik man vill skall föras. rösta blankt eller inte rösta alls är ju lika illa då ingetdera ger något resultat. resonemanget att eftersom jag inget vet eller jag gillar inte eu så jag röstar inte ger ju större tyngd åt de röster som verkligen läggs.och om man nu ogillar eu så bör man väl lägga sin röst på en kandidat som egentligen inte vill vara med? i verkligheten är de partierna marginaliserade nere i Bryssel för varför skall man samarbeta med ett parti som egentligen inte vill samarbeta? sedan bör man också titta på vad övriga europa röstar,bara för att t.ex v i Sverige vill lämna eu betyder inte att övriga vänsterpartier i europa vill det.oftast är det de som är ivrigaste förkämparna för ett enigt europa. engelska högern vill lämna eu,labour kämpar för. det gäller alltså att lyssna på lite debatter,läsa lite program och se några reportage från Bryssel. tips är att gå in på kandidaternas hemsidor. den som skiter i att rösta,so what? men gnäll inte på olika EU-beslut för du har ju inte tagit chansen att påverka. ulf
|