Hej
DEt är roligt att läsa man mer och mer, man beslutet blir man förbannad, de är bättre och enklare att vi skriver kort och koncentrera men jag skickar respekt och tacksam för informationen men jag kan säga att finns: 1 gammal metod att ger växer vatten 3g på vecka på sommar, 2 g vecka på våren o 1g på veckan på hösten och vid behöv på vinter, jag kan ge detta 20 procent.
2 Man kan lyfta kruka om detta inte tung kan man ge vatten uppifrån till vatten börja kommer nerifrån, jag kan ge den 50 procent. 3 Man kan lyfta kruka om detta inte tung, man kan lägga krukan i hinken som har vatten till halv timma, jag kan ge den 6o procent. 4 Man kan lägga sin fingar i jorden om den kommer torr man ska börja vattna samma sak med apparater som mätta fukt. jag köpte en på hundra kr från plantagen det fungerar jette bra, den här kan jag ge 80 procent- 5 självvattnande krukor tror jag inte mycket på dem på grund att vatten mögla utan att man känna ibland man kan göra håll på den över 15 cm av botten och lukta ibland, om de lukta mögel ska man kasta ut vatten rensa med klor,
OBS 1 metoder 2 och 3 använder i blomster affärer för de inte har tid men jag prover kvar själv.
2 med rensa jord kan du pyta 10 cm från överst jorden på ny jord varje år, oc kan man byta hela jord varje tredje år.
H.Bassam
Redigerat av Bassam: 18-04-2014, 15:18
|