Hej Aloe skötsel: 1 jord: vi räknar de som kaktus så behöver de väldränerad jord. 2 plantering: man planterar dem i stora kruka som har hål på botten, lägga grus eller leca på botten sen vanliga kruk jord som blandad med sand. 3 lägga kruka i ljus och torr plats, så liver de bra inne. 4 Vattna: några gångar på månad vår sommar höst, när man känner jord helt torr, deras rötter ruttna om vatten stannar i jorden, de är mycket kännsla för överflodiga vatten eller om de stanna längre utan vatten. vattna sparsam på vinter 5 Näring: lite krukväxtnäring under vår sommar. 6 övervinter: ljust och svalt. svalt grader mellan +5 till +10. 7 Kan man lägga de ute: när blir varmaste på sommar, glömma inte ett ta dem inne när blir kaltde är mycket kännsla för kalt. 8 vanliga sjukdom: A Rötter ruttna om de fick mera vatten, man kan ta bort skadad rötter torka några dagar sen man ska plantera i jord och rena kruk, man kan märka skada, det blir växter trött med gula blad. B Det blir blad gula också om de står på kalt eller om de fick kalt på väg resa eller om de fick kalt vind.
Obs: Själv tycker jag om dem på grund av de är lätt skötsla o tålamåd,själv jag har en som skadad mycket av mera vatten o kalt, jag agera snabb ta bort skadad blad och rätta fel den blir frisk på kort tid.
H.Bassam
|