Fint.

Jag har just upptäckt att Odlas shop har väldigt bra priser jämfört med Plantagen, men på perenna rötter då, inte plantor om jag förstod det rätt. Ska man bara peta ner de där rötterna i jorden, eller ska man driva upp dem i kruka först? Inne eller ute i så fall?
Tänkte förresten byta ut jättevallmon mot kransveronika (den får stå längst bak då förstås), tror det passar bättre med spiror intill rudbeckian och aklejan än vallmons bulliga form. Om det blir som jag tänkt mig blir det också ett litet eko av stormhattens form. Jag lånade en bok på biblioteket som heter Växtkomposition, och där fanns en bild på växter med spiror blandat med växter med horisontella blommor (tror det var röllika). Det var otroligt fint. Rudbeckian är ju lite horisontell (har aldrig sett en
sådan här variant förut, den är lite galen men fin!), så jag hoppas det ska bli fint tillsammans med kransveronikan. Det här formtänkandet i komponerandet var verkligen min grej känner jag.

Astilbens fluff kommer förhoppningsvis kontrastera fint mot både höstanemon och stormhatt.