CITAT (skånepåg @ 02-05-2014, 19:49)

Smartphone på ett enklare vis
Äsch kan mina föräldrar på 50-70 år klara av datorer och smartfåns och surfplattor och allt som behövs idag för klara av att jobba så lär man sig, läs instruktionsboken och olika tidningar och forum så är man mästare inom en vecka
https://www.youtube.com/watch?v=6YP8eVFUDGEJag kapade av citatet fastän allt var intressant.
Ja, nog skulle jag klara av att använda allr det där jag också, men jag är helt enkelt inte intresserad av att ha en massa lull-lull i mobilen.
Surfar gör jag med datorn. Kollar e-post via datorn också. Jag har aldrig så tråkigt när jag är hemifrån så att jag behöver förströ mig med spel och sånt (ska jag resa någonstans har jag stickningen med). Det skulle väl vara om det regnar som f**n någon dag vi är i stugan...fast då har jag ju stickningen - och guben.
Mobiltelefonen har jag för att ringa, skicka/läsa sms, skicka/se mms och ta några bilder med. Fingrarna mina är inte alltid samarbetsvilliga med hjärnan, så ett fjutt-litet tagentbord är "inte så nice" då...en sådan där pekpenna är inte till någon hjälp heller när artrosen härjar.
En av fördelarna med DORO:n är ju det där med webbaserad fjärrhantering...om utifall att jag lyckas fucka upp det på något vis

Har både servicetekniker och programmerare i familjen.