CITAT (kerstin z5-6 @ 09-06-2014, 19:57)

??
Jag skrev -En låg kudd eller krypforming phlox.Kan vara Phlox stolonifera tex.
Mossphlox är just en sådan kuddformig ,krypande phlox. >att enbart via en bild på blomman avgöra detta är svårare ,kanske även lite mycket begärt på ett forum.
Resten handlade om att du kanske inte nödvändigtvis måste kasta den del som är kvar och köpa en ny, eller som du beskrev att du tänkt göra sådd .(Dock är sådd av phlox är svårt ,har försökt massor av gånger och jag sår mycket perenner vart år, har aldrig lyckats med dem)
Föreslog istället att du om du pillar bort ogräset ur plantan kanske du kan återplantera den igen?
Ifrågasatt ditt rensande av rabatten tycker jag nog inte att jag gjorde?
Det var även det enbart ett råd och inget man måste följa om man inte vill.
Att man bara får ett svar, på en id fråga, är ganska vanligt här på Odla, har någon annan duktig odlare redan svarat och korrekt ser jag själv ingen anledning att upprepa dennes svar en gång till , i alla fall för det mesta. Om jag inte har något väsentligt att tillföra.
Jag vet inte vad som hänt med den här tråden, men jag ställde en fråga. Jag googlade på de förslag som först gavs, och hittade inget som liknade, bad om second opinion vilket jag fick. Hittade namnet jag sökte. Tack!
Därefter blev det ifrågasatt varför jag inte trodde som du, samt diverse råd men även kommentar som "varför rensa på det viset?". Jag har inte ens skrivit hur jag rensat eller tänkt rensa. Tråden var inte avsedd för det, bara att få ett svar.
Kommunikation är inte alltid lätt när det bara sker skriftligt. Jag menade absolut inte att du inte var tillräckligt kunnig, Kerstin, för jag är säker på att du har massor av kunskap. Däremot känns det tråkigt när det blandas in annat i trådar, som kommentarer om att alla inte blir glada över tips och råd etc. Helt OT. Det fick mig att reagera.