Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Larv förstör min pepparmynta, Akut hjälp önskas med åtgärd mot ohyra på pepparmynta
          henriklestreus
          Inlägg 03-07-2014, 16:09
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 1
          Medlem nr: 80 378

Hej gott folk! Jag har seriösa problem med en gul liten larv i stort antal som verkar lägga ägg under bladen på alla mina pepparmynta vilket förstör dem sakta men säkert. Se min egenhändigt filmade video på larven och skadan på bladen. Länk kommer här:

https://www.youtube.com/watch?v=yDZI0OZ7wP8

Tips önska på vad detta är för larv samt hur man kan bli av med den. Tackar på förhand.

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Påtoppen
          Inlägg 03-07-2014, 23:42
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 208
          Medlem nr: 78 544

Följer! Har fått en hel planta förstörd, troligtvis av samma. Blir gula runda fläckar med en brun prick i va? Jag har inte fattat vad det är. Har haft några prickiga blad på de andra myntorna men de bladen har jag plockat och slängt, även sprejat med såpvatten då det varit någon enstaka bladlus på, det verkar hålla det i schack i alla fall.

Jag vet inte om den förstörda plantan hade detta med dig från affären, det dröjde inte många far förrän jag såg alla prickar och hur plantan successivt tappade kraft.

--------------------
          Nybörjarodlar i zon 1-2.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 01-08-2025, 21:35

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon