Wow! Tack för alla svar.
Det var lite av detta som jag ville ha koll på.
Ska försöka minnas alla kommentarer och reflektera över dom...
"Fråga lokalbefolkningen", det är just det jag vill undvika. Det är ett oflexibelt folk som håller starkt i traditioner. Låt mig förklara innan ngn tar illa vid...
Kycklingarna på landet är som vandrande pinnar, nötkreaturen inte mycket fetare. Det som far och farfar och farfarsfar har gjor, så ska vi oxå göra. Det saknas teknologi och nyskapande (vill inte verka negativ men så är det).
Gödning:
Grisarnas avföring/urin är inget problem då dessa inte föds upp i kommersiellt syfte (inget penicillin eller annat trams) , däremot mitt

urin kan innehålla spår av alkohol
En metod av gödning är att blanda aska i jorden. Detta ska höja PH't.
Import av fröer, lagligt eller ej. Jag tar med mig, har aldrig blivit kontrollerad i tullen. Det är inte så att det är knark jag har med mig.
Nej, inte Isaan. Jag håller till ca 30 mil NV från Bkk vid Burma gränsen alldeles intill naturreservatet.
Ananas faller bort. Grannen odlar ett par hektar av det
Vi har redan banan, kokos och en ilsk hund:)
MEN!!!! om någon har kontakter (ni ska veta att jag är normalt emot detta) med ngn amerikan som har tillgång till GMO majs, så snälla kontakta mig.
Familjen odlade tidigare majs. En stackars kolv per planta men det var ok o gick runt. OM jag skulle kunna hitta en majsplanta som har minst två kolvar per planta (GMO plantor ger mer) så skulle det ge familjen en fantastisk avkastning utan att behöva skryta om vart allt kom ifrån.
Jo, det här med "bränna", vad innebär det?
Hoppsan, blev mycket igen, sorry