Boken kostar omkring 25 dollar. Gå in på soilminerals.com eller amazon. rådgivning d.v.s. beräkning av giva utifrån jordanalys brukar kosta 20 - 30 dollar. Så är det, inget är gratis här i livet men heller inte oöverkomligt. Meningen med boken är att man inte ska behöva betala för rådgivning, det är en handbok med syftet att man ska kunna utföra beräkningarna själv. Faktum är att det är utomordentligt facila priser. Kontakta en mark agronom för konsultation och se vad räkningen hamnar på. Jag är själv agronom, visserligen husdjursagronom, men jag är inte här för att tjäna pengar. För mig är detta en helt igenom ideell verksamhet, vad jag försöker göra är att sprida ordet om den Ideala Jorden. Bespara mig tramsiga svar om knäppgökar, den som säger sådant brukar vara den som är det. Låt oss hålla en saklig diskussion. Jag finns här. Ni kan nå mig på min mail johanbergstrm snabela yahoo.se. Möjligen är det så att detta är ett getingbo där förolämpningar som svar hör till ryggradsreflexen. Varför inte dyka in på hemsidan istället och läsa gratis innan Ni avfärdar detta system eller kom med sakliga motargument.
Mvh Johan
|