Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Toona Sinensis (Cigarrlådeträd) halvdålig tillväxt
          Bockstensmannen
          Inlägg 28-08-2014, 06:53
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 129
          Medlem nr: 79 276

Köpte ett par träd jag tidigt i våras som jag först hade i växthus, där satte de en väldig fart, bladen blev uppemot 80cm långa och till sommaren så planterade jag ut dom i trädgården.

Båda står i soliga lägen och har sol istort hela dagen, inte utsatt för nämnvärd blåst etc. Blandade upp flera säckar planteringsjord för varje träd i den vanliga jorden.

Tyvärr har de växt sådär sedan utplantering, och bladen har inte blivigt så häpnadsväckande stora heller, rätt små. Vad kan det bero på? de kan ev ha stått lite för torrt, trotts vattning.
          Sommarn har ju iofs varit varm så man tycker det inte borde vara brist på värme som gör bladen blir mindre.

Stor skillnad mot tex Gudaträden som fått jättelika blad i samma betingelser.

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Bockstensmannen
          Inlägg 04-09-2014, 07:34
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 129
          Medlem nr: 79 276

har inte tittat till det i sommar, men skall kolla på det näste gång man är förbi, det kanske har blommat i år när det varit så varmt...

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 23-07-2025, 06:28

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon