CITAT (Gossen Ruda @ 06-09-2014, 21:02)

Tack tack. Klart att jag söker hjälp när hjärtat skenar. Sen när faran är över och jag vet vad det var är det dags att börja fundera. Vad medicinen beträffar så är den till för att behandla en risk som kan uppstå vid förmaksflimmer. Nu har jag dock inget flimmer så risken är obefintlig. Vad biverkningarna beträffar så kolla in dem här långt ner på sidan:
http://www.fass.se/LIF/product?userType=2&...=20100501000012 Notera särskilt att MER än 10% av de behandlade patienterna får blödningar. Tack, men jag väntar nog lite.

Tillägg: Det finns två diametralt motsatta problem inom sjukvården idag. Det ena är att många patienter får inte den vård och medicinering de skulle behöva. Den andra är att många patienter får den vård och medicinering de INTE behöver. Minns kvinnan som varit ett vårdpaket i många år men som blev mycket bättre när medicineringen togs bort. Min pappa gick med blodtrycksmedicin i många år efter sin stroke tills en läkare med mod plockade bort den. Svimningsanfallen försvann. Man måste tänka och ifrågasätta också.
O Ja.

Det gäller också att kunna uttrycka sig.
Hittar du inte orden eller kan språket tillräckligt bra, Sitter du illa till.
Där kommer tidsbristen in.
Tror det är en orsak till, att det skrivs om SOS som missat larm eller många misstag inom vården.
Minns en brukare som vägrade berätta utförligt om sina symptom, då hon tyckte att det skulle han se, han var ju läkare.