Instämmer med föregående talare!
Dessutom måste jag säga, att efter Älvsjös trädgårdsmässa 2003 lovade jag att aldrig sätta min fot där igen:
a)
17 stånd med samma förpackningar med dåliga Gladioluslökar från nån holländsk grossist. Vart man än vände näsan, så såg man de där gigantiska lökstånden.
Kändes nästan som om lökarna kom maskintillverkade och robotförpackade...
Gör INTE det misstaget!
b) Mässan var så tidigt att det inte fanns mycket plantor att köpa.
En hel del fröpåsar och, som sagt, lökar, men inte så mycket plantor. Det var en besvikelse.
Det jag uppskattade mest var butiken Årstidens monter, med hel- och halvantika trädgårdgrunkor, allt från krukor till lusthus i järnsmide. Där hade jag kunnat stå och pilla på prylar i timmar!
Sticklingar skulle jag också uppskatta.
Och andra fröer än bara Hammenhögs och Weibulls sortiment!
På Ulriksdals Flower Show i somras hade de massor av annorlunda fröer och småplantor från olika håll och kanter. Jag köpte massor där, trots att tillställningen annars lämnade mycket övrigt att önska.
En monter där nån visar hur man gjuter krukor, fat etc i t ex betong, skulle vara kul!
Trädgårdsmöbler av alla de sorter - utom i vit plast...
Inspirerande rabatter för olika växtlägen och zoner.
Med tydliga infoblad om vilka växter man använt (och vilka zoner de klarar, blomningstider, jordkrav etc), så att man i en växtförsäljningsmonter kan köpa en färdigkomponerad rabatt med sig hem, liksom!
DET skulle jag verkligen uppskatta!
Instant gardening, liksom, för oss som inte har tid eller helt enkelt aldrig kommer längre än till att bläddra, drömma, planera...
// Tirre