Mitt problem är egentligen att jag så att säga bor på två ställen. Hör hemma i stockholm men odlar i skåne. I stockholm har jag en lägenhet med ett litet skafferi (ett sånt där vid en yttervägg med ventil). Där får inte plats så mycket så största delen av skörden ligger kvar i skåne och så hämtar jag hem saker vid behov. Vintersguashen och vitlökarna fyller upp hela mitt köksfönster i stan,kompisarna tror att jag är galen!
Även i skåne har jag ett litet skafferi men temperaturen där varierar kraftigt. Därför suktar även jag över bilder av jordkällare. Jag har ju en stor platt tomt så det finns gott om plats. Kan tänka mig att det skulle se lite lustigt ut på ert berg med en jordkällare! Ska försöka skaffa artikeln från Land. Har fax på jobbet men den är avstängd just nu. Hittar jag inte artikeln så mailar jag dig mitt faxnr. Tack för all din hjälp!
Vad är det för vintersquashbibel du har? Nu blev jag mycket nyfiken!!! Har precis suktat efter alla frön hos Runåbergs. Var köper du dina squashfrön?
--------------------
Susanna (med fritidshus i zon 1)
|