Politik är INTE tjafs. Ju oftare det påståendet upprepas, ju mindre anseende får politiken. Vart bär det hän? Politikerförakt, där extrema får fram sin röst i mycket högre grad - dessa som inte vet vad demokrati är. Att framföra sin mening i en diskussion är väl närmast en grundläggande tanke för fri åsiktsbildning. Vi, som deltog i diskussionerna har dragit oss ur, mer eller mindre, för att andra medlemmar inte tålde att vi kastade skit på varandra, men vi tyckte ändå, att "har man gett sig med i leken, så får man leken tåla". Nej, att jag inte skriver mer än "nödvändigt" är på grund av andra medlemmar, som slänger skit. Vi var elaka, ouppfostrade och annat, som dessa moraltanter inte vet ett dugg om, men känner sig tvungna att berätta. Totalt irrelevant! Har jag en debatt med B, så kommer C in och säger, att jag bits och är ondsint. Vad tusan har C med diskussionen att göra. Att man har olika uppfattningar om ett styrelsesätt är väl bara bra, eller...? Nej, debatterna har slutat just p.g.a. dessa "moraltanter", som inte tillför debatten något annat än en slemmig bild av sig själv som "högre stående", bättre vetande lärare med pekfinger - Fy, fy! Att sedan moderatorerna hängde på, och själv blev sådana, gjorde inte saken bättre. Om man inte tål att höra svidande raljerande, så behöver man inte läsa, och framför allt inte ta åt sig, när man inte själv är i skottgluggen. Om ingen bryr sig, har en mening om saker och ting, hur fan går det då? Jämför tråden med "japanpop"... Småprat...R.I.P.
|