Själv kör jag med Classicums BX 2. Den har tuffat och gått i nästan ett år nu och håller temperaturen perfekt. !0Kvm. Vintertid så går den i mitt garage 38Kvm där jag håller runt de 8-10 graderna för växterna.
Sedan förstår jag inte all diskussion om att ha ha en massa extra termostater, de flesta har ju inbyggd sådan. Låt var att elektroniska kanske är något nogrannare. Så sitter förmodligen strömuttaget på olika höjder med påföljd av att den kan komma att mäta fel temperatur dvs den temperatur som är rådande vid säg 1 meter upp. Det handlar ju ofta om att ha en ungefärlig temp, det är ju inget bostadsrum
Själv använder jag mig att metoden att att ställa in temperaturen på termostaten via den omgivande tempen. Termostaten klickar ju till och då vet man var den inställningen är. Exempelvis 10 grader. Har gjort detta vid 10, 15, 20 grader och har inga problem med att få rätt temperatur.
Såg i en annan tråd att om man har ett 10Kvm hus med bubbelfolie kan man vintertid räkna med ca. 1000/månad för att hålla sig ovanför fryspunkten(handlade då i den kallaste tiden 10-20 minus) Men för oss dödliga som har fläkten på under vår och höst, och då går den ju bara av och till så ser inte jag att min elräkning har stigit nämnvärt MVH Kenneth
--------------------
"Det gäller att ha mod att vara den man är. Och att inte tappa modet för att man är den man är."
|