Det är lustigt med en del insändare, som påstår, att dom står ovanför andra - har mer rätt i sina åsikter. Om man går på restaurant, och det bara serveras något, som man inte gillar, så går jag därifrån. Vissa äter, bara för att få framföra sin åsikt om hur äckligt det smakade. Om man nu inte gillar politiska diskussioner, varför då bry sig? Gå därifrån, och låt oss som gillar "lite käbbel" få hållas. Jag gillar inte ungar, eller snarare föräldrars sätt att "uppfostra" dagens barn, men det skulle inte falla mig in att delta i en sådan diskussion, såvida den inte berör mig personligen. Jag går därifrån...
Ni som anmärker på oss, och vårt uttryckssätt, gör ju lika stor skada med era meningar, men rättfärdigar det med jesuiternas ordspråk - "Ändamålen helgar medlen". Alla är inte födda med samma inställning till argumentation, och då är det lätt att hemfalla åt gnäll, och visa med hela handen, vad som är rätt, och vad som är fel. Sätt er på händerna om inte det passar! Småprat innefattar alla slags ämnen, även politik. Det är viktigt att komma ihåg, för politik formar vår vardag, och rätten att framföra sina argument är lagstadgad och en grundsten i demokratin.
|