Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Täckbark under jordgubbar?
          Fia N
          Inlägg 25-05-2005, 09:01
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 136
          Medlem nr: 542

Hej!

Funkar det tror ni? Eller att man gör hål i en fiberduk och trär över palntorna när de är små? Ingen bra ide?? Jag har bara hört om halm och tidningspapper....

Någon som testat?
          Mvh/Fia

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          fvd
          Inlägg 11-04-2015, 09:36
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 1 371
          Medlem nr: 25 623

Jag har provat med svart markduk och täckbark det gick inte bra. Under duken började det växa något blött mossliknande (tror att det kallas för lever/svavelmossa) som sedan spred sig i raderna också. Dessutom växte det ogräs i täckbarken d v s det blåste dit jord och löv först sedan växte det allt möjligt. Barken låg inte kvar heller utan blåste runt (bor på västkusten). Mitt land är stort så jag tycker det blev mindre jobb att rensa utan duken för nu ser jag allt. Något annat som jag gjorde fungerar bättre jag sådde gurkor och squash i raderna som växer efter det att jordgubbarna skördats och det håller undan ogräset.

Jag har provat med svart markduk och täckbark det gick inte bra. Under duken började det växa något blött mossliknande (tror att det kallas för lever/svavelmossa) som sedan spred sig i raderna också. Dessutom växte det ogräs i täckbarken d v s det blåste dit jord och löv först sedan växte det allt möjligt. Barken låg inte kvar heller utan blåste runt (bor på västkusten). Mitt land är stort så jag tycker det blev mindre jobb att rensa utan duken för nu ser jag allt. Något annat som jag gjorde fungerar bättre jag sådde gurkor och squash i raderna som växer efter det att jordgubbarna skördats och det håller undan ogräset.

--------------------
          Zon 1

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 01-07-2025, 15:48

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon