Hoppas du blir lika nöjd som jag, tycker huset känns otroligt stadigt faktiskt, speciellt med tanke på hur lite det väger (mitt gamla glasväxthus har ju fördelen att det väger hur mycket som helst och därför står det ju ganska stadigt

)
Tänkte dela med mig av några fler tips:
Monteringsanvisningen säger att man ska montera ihop gavlarna först, och sedan vara två personer när man monterar långsidorna. En ska då hålla i gavel och långsidans övre aluminiumprofil medans den andre monterar rutorna. Jag monterade hela huset själv, det går! Monterade först ihop båda gavlarna enligt anvisningarna, sedan satte jag fyra rejäla 2.5m trästolpar jag hade liggande precis utanför sockeln, två på varje kortsida. Därefter kunde jag ställa gavlarna på sockeln och spänna fast dem med spännband i stolparna och sedan ta det lugnt med monteringen av långsidorna. Hade först en tanke på att ta hjälp av en granne, men såhär i efterhand hade han nog inte varit glad av att stå och hålla alltihopa, det tog en rätt bra stund att få passformen bra!
Tips nummer två vet jag inte egentligen inte om det är smart eller dumt, men iallafall köpte jag några tuber BT Multibond på Biltema, vilket är en tätningsmassa/lim i stor förpackning för limpistol. Limmade sedan längs nedre kanterna av samtliga rutor, så slipper man förhoppningsvis att det rinner in vatten och smuts där, och kanalerna håller sig förhoppningsvis fria från alger och annat längre. Dessutom minskar man risken att någon ruta skulle "blåsa ut", inte för att jag tror att det är någon riske då de sitter i aluminiumprofilerna längs alla fyra sidor.
Limmade även fast gummilisterna på dörren, den ena envisades med att glida ur sitt spår. Även plastdetaljerna på taknock och hängrännor fick sig en släng av limpistolen när jag ändå var i farten

Lycka till Macahan!