Det programmet missade jag. Tittade på en finsk TV-kanal, där spelade Agents o. Jorma Kääriäinen över en hel timma Elvismusik. Han var mycket bra hade en röst som var mycket likt Elvis. Skall titta på filmen 23,10 på TV2 med Elvis ikväll fast jag sett den flera gånger tidigare men hans musik är fortfarande bäst tycker jag.
Jag var och är ett stort Elvisfan. I skolan hade man små knappar med Elvis eller Tommybilder på sina ytterkläder m.m. det var rena kriget vem som var bäst. Har tyvärr inga av dessa kvar. skulle nog vara värda lite pengar idag.
Har sett alla hans filmer och har de flesta LP, även MP3-låtar. Tyvärr så blev de flesta LP-skivorna förstörda (smutsiga, det kostar en del att göra rent dem för det klarar man inte själv) när vi hade översvämning här i huset för 6 år sedan så de går inte att spela på. De måste vara helt rena om man har en finare skivspelare och försäkringsbolaget betalade inte det tyvärr. Däribland var det en LP-skiva som var värd en del i samlarsynpunkt enligt en dansk fanklubb som jag var i kontakt med. Men den är inte så mycket värd nu eftersom fodralet blev förstört liksom på ett helt album jag hade.
Nej jag har inte varit på någon större konsert eller liknande endast sett Emil Ford en gång och Jerry Williams 2 gånger och det var inte så hysteriskt. Fick också autografen av honom men då var jag äldre och hade min dotter med. Även The Boppers där var det lite mera liv.
--------------------
skriver Inga från Närke i zon 3-4
|