Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Maskrosor!, Gödsla bort ?
          jbjork
          Inlägg 11-05-2015, 13:27
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 4
          Medlem nr: 81 868

Jag är nybliven villaägare och har en heltäckande gräsmatta av maskrosor. Jag suttit på knäna och ryckt en efter en. Inser att jag har att göra hela sommaren.
          Finns det några knep att ta till ? Kommer stroller kombi tex hjälpa till att ta död på dem eller finns det inget alternativ till att nypa dem en efter en ?

Tacksam för tips & råd!

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          fvd
          Inlägg 12-05-2015, 21:18
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 1 371
          Medlem nr: 25 623

Jag är den envisaste människan i Sverige (tror jag det finns nog några till) jag ger mig aldrig bl a när det gäller ogräs jag rår på allt utom åkerfräken. Jag kan helt enkelt inte sluta ogräs är som knark för mig plötsligt upptäcker jag att det är det mörkt och då går jag in. Så jag har inga maskrosor jag tog alla med maskrosjärn när jag flyttade in för många år sedan. Nuförtiden tar jag de nya direkt de sticker upp ur marken.

Min söner och mina grannar bara skakar på huvudet för de är normala. Min äldste son köpte ett hus nyligen där det finns det fler maskrosor än grässtrån och han hinner inte med att få upp dem. Han talade om för mig att han har gett upp och tar bort blommorna och efter sex år dör de har han tagit reda på. Hoppas det stämmer för då blir det ju enklare.

--------------------
          Zon 1

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 10-08-2025, 12:02

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon