Medlem
Antal inlägg: 10 733
Medlem nr: 2 529
Den här filuren har fått en del att falla på plats. Vem som gräver hålor i snön men inte äter maten jag lägger ut åt haren som borde varit hungrig. Vem som galopperar i innertaket i gryningen. Trode vi fått in en kloakråtta. Vem som mumsar fåglar vid fågelbordet. Förlåt haren, grannens katt och råttan, det var inte ni. Jag lyckades fånga rackaren på bild. Mycket söt, men att bo under vårt innertak, det är förbjudet. Hur får man bort en objuden gäst utan att döda? Den har tagit sig in under verandataket och sedan vidare, tror jag. Sambon upptäckte att den nattade under verandataket (inbyggt utan lucka).
Visst är det en mård, eller är jag ute och cyklar?
Medlem
Antal inlägg: 4 173
Medlem nr: 2 369
Hittade den här gamla tråden i jakt på bilder på mård; tydligen för gamla för jag kan inte öppna dem! Har ni bilder på mård, vessla så lägg gärna upp. Kände så väl igen beskrivningen av galoppen i innertaket... trodde också det var råttor men vid bevakningen uppdagade vi 2 st ljusbruna med vita halsar som via syrenen/uterumstak kommit åt att krypa in vid vindskivorna på vårt 1 1/2 plans hus. Följde ljudet rakt upp i nocken och ner igen på andra sidan och vidare runt i takutsprånget på huset. Vi bor i villakvarter utan nära skog och blev väldigt förvånad att de gått in här. Vi har nu tätat men undrar om de stannar i området?
Moderator
Antal inlägg: 18 405
Medlem nr: 9 009
CITAT (Maggan H @ 04-07-2015, 12:00)
Hittade den här gamla tråden i jakt på bilder på mård; tydligen för gamla för jag kan inte öppna dem! Har ni bilder på mård, vessla så lägg gärna upp. Kände så väl igen beskrivningen av galoppen i innertaket... trodde också det var råttor men vid bevakningen uppdagade vi 2 st ljusbruna med vita halsar som via syrenen/uterumstak kommit åt att krypa in vid vindskivorna på vårt 1 1/2 plans hus. Följde ljudet rakt upp i nocken och ner igen på andra sidan och vidare runt i takutsprånget på huset. Vi bor i villakvarter utan nära skog och blev väldigt förvånad att de gått in här. Vi har nu tätat men undrar om de stannar i området?