|
Låter som du gjort helt rätt Kattis, men ge de lite extra kärlek så ska det bli helt perfekt tror jag. Vattna lite mera, ge lite mera gödsel. Då håller de även friska, motståndskraftigare mot sjukdomar och annat
Som sagt, glöm inte att remonterrande rosor behöver en giva gödsel ännu. Kör lite flytande och pelleterat. De ska orka jobba ända till hösten. Och vattna väl första två åren. Tredje kan man ta det lugnare med vatten, men remonterande kräver mer skötsel för att orka har jag hört flera säga, och det är dom väl värda, här börjar det blomma nu redigt om rosorna. De har fått halvdos flytande näring en gång i veckan, nu har jag vattnat de varannan dag, det har varit torrt och varmt.
Gav sista dosen pelleterat rosgödsel ganska nyligen även. De ser friska och perfekta ut.
Jag är ganska ny inom trädgård, par år bara, men läst en del böcker och siter. Samt pratat med par i släkten som lyckas med rosorna.
Engångsblommande slutar man ge gödsel till i midsommar, även flytande. Men remonterande ska ha fortfarande, och gärna en sista giva långvarigt gödsel nu snarast. Sista givan långvarigt nu.
Om man inte har tillgång till stallgödsel
Hoppas du får till de Kattis, underbara rosor är det
Redigerat av Bigflowers: 04-07-2015, 17:46
--------------------
M.V.H BigFlowers Zon 2-3
|