Hej!
Kul att läsa allas ideer själv är jag tandsköterska och det finns inget medel och då menar jag inget som ger livslång effekt. Börjar du använda blekning hos en tandläkare eller hyienist så kommer du att få fortsätta vidare och det kan bli ganska dyrt då det inte är billigt. Priset varierar ring runt och hör vad respektive klinik tar.
Sådana medel som olika tankrämer,salt och mer som ni nämner skulle jag kunna tänka mig kanske fungerar lite för stunden. Använd slipande medel mycket varsamt då du "sliter" ner emaljen och följden kan bli mucket obehagliga ilningar. Tänk på det stakars tandköttet också det kan dra sig tillbaka och då får man tänder som blir/ser långa ut.
Kan skriva hur mycket som helst. Jag har själv funderat på att bleka mina tänder tycker det är fint, men jag vågar inte med tanke på riskerna för ilningar, usch tänk att inte kunna le ute för att det ilar i tänderna av den kalla luften. Sedan det att man måste fortsätta... även sluta röka dricka kaffe te för att inte förstöra resultatet redan dagarna efteråt.....
Har du provat Air-Flow det fungerar som en liten bläster med salt/citron pulver blir faktiskt skillnad efteråt... det bleker inte men tar bort beläggningar av olika slag.
Tänk på att emaljen nöts bort och växer inte ut igen som naglar.....
Mvh Maria Sundman tandsköterska som hoppas att komma in på tandläkarhögskolan i Stockholm hösten 2005.
--------------------
Maria Alunda/Uppland
|