CITAT (Krolliljan @ 03-08-2015, 22:19)

Under duken som du ska ha stenar på kan du använda den gamla jorden. Om det inte är rotogräs i den kan du använda den och blanda den med planteringsjord för nytt land.
Fiberduken har du t ex över grönsaker du sår på våren.
Jag har sten runt huset som jag lagt på markduk så mycket så att det täcker ordentligt.
Vad är det för perenner du ska spara?
Nja tror inte det. Är så igenvuxet av olika slags perenner som jag inte har nån aning om vad det är för några. Vissa vet jag är sk "ogräsblommor", såna som växer mycket av och sprider sig. (dem har gula blad och luktar illa) Sen en hel del grässtrån mm. Alltså allt växer i ett, som en stor klunga. Jag vill ha rent och snyggt så därför tror jag att det skulle se bättre ut att gräva upp allting och spara dem man vill spara och sen plantera något nytt och på med markduk med stenar ovanpå. Skulle se bra mycket fräschare ut. Vilka perenner är bra och lättskötta? Klematis, kan man plantera ny nu? Har en som är jättestor men den ser inte ut att må så bra.(snigelproblem till tusen) Fast om jag fräschar upp rabatten så kanske den skulle må mycket bättre.