CITAT (*Stintan* @ 08-08-2015, 20:31)

Skojar du? Krävs det inte lärarbehörighet numera för att få anställning som lärare?
Vad gäller datorn är det väl bara att säga att du inte har tid.
Vad som krävs för anställning vet jag ärligt talat inte, dock är det vikariat. Har dock kunskaperna så hoppas på att bli kvar.
Grejen är ju att jag redan skylt på det här med tid innan, plus att de tror jag är expert, så jag löser det direkt. Var ju liksom inte meningen att det skulle bli så här från början, men har hållit masken uppe. Har genom youtube lärt mig en del (väldigt lätta, men som ändå ser avancerade ut) saker i kommandotolken att "flasha" med, samt en del annan basic stuff. Har nu under sommaren även övat in vad jag ska svara på frågor, ungefär "Ja, vi kan ju börja med att gå igenom datorn och se vad vi hittar. Det här programmet listar de processer som körs i datorn blabla" osv. Allt detta för att ej få sparken, ska tilläggas då jag verkligen behöver behålla jobbet och det är en omöjlighet om sanningen kommer fram
Just nu planerar jag som sagt att beroende på problem försöka "reparera" datorn så bra som möjligt med hjälp av forum/youtube etc. Vet det låter fan inte klokt, men vad ska jag göra?

Edit: Ska tilläggas att jag lånat flera böcker om datorer och windows, kollat videor etc under hela sommaren för att försöka reda ut situationen. Känns dock förbannat svårt att bli "expert" på denna korta tid. Visst har jag lärt mig mycket, men uppenbarligen inte tillräckligt för att ta hand om sånt här.
Redigerat av MagisterJon: 08-08-2015, 20:36