CITAT (Mjärden @ 17-08-2015, 14:46)

Driver du med oss eller har du bytt fot ???
Har nu tänkt på detta och kommit fram till att jag är visst kluven vad det gäller detta!
En del av mig säger:självklart PUT till alla men så tänker jag att vi måste ju ha resurser för att ta emot traumatiserade flyktingar!Jag menar att många behöver hjälp från psykvården och jag undrar om det görs detta?
Och så funderar jag över det att hur går det att ha människor från olika kulturer och religion och språk på samma asylboende?Detta orsakar oro bland asylanterna har jag hört!?!
Och detta med att tvinga på alla kommuner asylanter,hur fungerar det idag?!?
Och många många flera frågor!
Men en sak är säkert bodde jag i ett land där jag skulle riskera livet på grund av krig så skulle jag också söka mig till ett land där det är fred där jag kunde få PUT!
Men jag tycker att det inte är bra att ge PUT till vem som helst utan papper på ID för inte vill jag att det kommer en massa kriminella till Sverige!
Jag säger dock INTE att alla flyktingar skulle vara kriminella lika lite som alla svenskar skulle vara kriminella!
Jag möter dagligen människor från olika länder och försöker lära mig arabiska och rumänska!