Till att börja med, tack för svaren.
Granatäpplena omplanterades i våras och har inte växt särskilt mycket, därför tror jag inte att näringen är något problem. Jag har däremot också varit inne på att jag kan ha haft lite otur med deras dåliga gener. Dock så är det mer troligt att jag gör nåt fel, men det känns ju bra att kunna skylla på nåt annat

Kärnorna togs från frukter köpta i en vanlig butik så jag har inte koll på sort tyvärr. Faktum är att jag idag köpte ett par nya granatäpplen som jag ska ta frön från och plantera..
Växterna har U-jord. Någon av citrusplantorna har planterats i medelhavsjord men jag har inte sett någon skillnad på dessa och de andra. Surjord, det är medelhavsjord eller rhodondendronjord eller?
Visst, absolut skulle det kunna vara den kalla sommaren med. Plantorna har fått ungefär 6 timmars solsken per dag, sen går solen över husen och det blir skugga. Växterna står vid en syd/väst-vägg.
Jag har sett bilder och videor på youtube med folk som har granatäppleplantor som är lika gamla som mina. Deras är mycket större. Klart spelar det roll var de bor etc, men ja... Hade hoppats att mina skulle få växa hela våren och sommaren innan de tappade sina blad iaf.
Jag bifogar en bild där man bättre ser hur det kan se ut när de nya, små bladen på granatäpplena skrumpnar.
P1020153_1.jpg ( 141.11k )
Antal nedladdningar: 34