Mina tänkder har en gul ton (och en brun rand mitt på som ingen tandläkare förstår hur jag fått den!) trots att jag inte dricker kaffe eller te och borstar tänderna väldigt noga. När jag var lite använde vi alltid Dentosal - till mig och mina systrars stora förfäran - den var vidrig tyckte vi. Men, mamma som var tandsköterska ville att vi skulle använda den så...
Jag har blekt mina tänder en gång hos tandläkaren. En tandläkare jag haft tidigar motsatte sig blekning för han menade att sådan fräter på emaljen. Min senaste tandläkare jag hade i Stockholm tyckte dock jag kunde prova och det gjorde jag. Jag tror jag betalade 2 500 kronor. Man får en slags bettskena som fylls med blekmedel och man har den i munnen en stund på morgon och kväll om jag minns rätt. Nästa gång jag vill bleka behöver jag bara köpa blekmedlet och det kostar några hundralappar - om jag minns rätt

Sist jag var till samma tandläkare och vi diskuterade blekning igen så kollade vi färgen och även fast jag trodde mina tänder var tillbaka till gamla färgen så visade det sig att de fortfarande var ljusare. Det var ca 4 år sedan jag blekte dem och kanske 2,5 år sedan jag kollade igen.