CITAT (Gita @ 30-08-2015, 21:21)

Nu trodde jag iofs att du var lite mer nutidsorienterad, det jag avsåg med cyclop ( (engelsk stavning) ... om man har svårt att förstå så betyder det cyklop, var givetvis den s.k. kallade cyclop-debatt som pågår betr. Karl Ove Knausgårds texter. I den meningen (som avses i pågående debatt) så framstår Du och din kvinnliga motsvarighet Stintans som totalt enögda eller för att referera till pågående debatt som cykloper (Cyclops)
Gita
Eftersom jag inte är inbjuden till din tebjudning i damrummet, så vet jag naturligtvis inte vad er "debatt" där handlar om. För övrigt anser jag, att det är den dummaste bortförklaring på ett stavfel, som någonsin lästs. Gjorde du likadant i skolan, när du fick bock i kanten? Grät du, och skickade dina föräldrar på läraren?
Jag ägnar mig inte åt någon surrealistisk Östermalmsdebatt, och DN's kultursida, där Knausgård ibland framträder, för att skaffa sig publicitet, är för mig "Klubben för inbördes beundran". Jfr Getskrället med en bilring på Moderna Museet...Konst? Tillåt mig gapflabba! Knausgårds beskrivning av cykloper är osann. Dom såg mycket bra, t.o.m. bättre än hjärntvättade med två ögon!.
Redigerat av Bengalow: 30-08-2015, 21:26