Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Hjälpa kollega att hantera problem med jobbiga elever
          MagisterJon
          Inlägg 08-10-2015, 22:13
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 60
          Medlem nr: 82 486

Jaha, då var man här igen. Är så att en kollega mer eller mindre blir anonymt mobbad här på skolan (av elever). Är inget som hörs och syns under hans lektioner (enligt honom själv, har ju ej närvarat själv). Men har sett det genom att jag tog över hans lektion när han var borta, fick då nycklarna till hans skåp för att kunna hämta ut saker till undervsingen då jag upptäckte att skåpet var fullt med en massa barnsliga lappar som "Åk hem i din bajsbubbla till bil jävla skitgubbe", "fistomte" etc etc.

Frågade honom lite skämtsamt dagarna efter om han retat upp någon elev då någon verkar vara missnöjd med sitt betyg. Efter ett "vadå?" förklarade jag situationen och försökte skämta bort det, men han avslöjade då att detta hänt flera gånger i veckan de senaste veckorna, men att han ej bryr sig. Tänker mig dock att det inte kan vara kul detta, hade de hänt mig och jag fått tag i glinet som utfört detta hade jag nitat till stenhårt direkt, och det hade slutat med telefonsamtal hem och kvarsittning.

Tycker synd om min kollega och tänker att det kanske finns något att göra i en sån här situation? Att ta upp det med hans klass osv känns ju kanske lite väl att ta i, och att ligga på lur och haffa fanskapet direkt är väl också lite väl. Undrar helt enkelt vad andra lärare på forumet anser.

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          MagisterJon
          Inlägg 14-10-2015, 00:06
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 60
          Medlem nr: 82 486

Angående ämnet så har jag inte gjort nått, men får jag också en sådan lapp i skåpet ska de få se på fan vill jag lova biggrin.gif

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 10-08-2025, 01:52

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon