CITAT (Gita @ 17-11-2015, 23:42)

Självklart skall vi på alla vis stödja kampen mot IS, även om det låter långsökt att skicka bombplan som vi faktiskt inte har. För övrigt så var det inte riktigt så Björklund sa.
Men när det gäller att avgå så tycker jag snarare att
Mehmet Kaplan"]Mp inte hör hemma i vårt samhälle.
"Att muslimer i Sverige åker till Syrien för att göra jihad är inte konstigare än att svenskar reste till Finland för att slåss för landets frihet under andra världskriget." Det menar Mehmet Kaplan, som är Miljöpartiets gruppledare i riksdagen.
Mehmet KaplanGita
Precis, håller fullständigt med. Det är väl bara en tidsfråga innan det bildas ett muslimskt parti i Sverige och Mehmet är en självklar kandidat till partiledare. Vi måste i Sverige vara vaksamma för infiltration i etablerade partier, så att inte muslimerna kan flytta fram sina positioner och bli en politisk kraft. Vi måste på alla sätt hålla religionen utanför politiken, KD behöver vi inte vara rädda för längre, då de i princip helt avskaffat religionen i sitt partiprogram.
Betr. Björklund tycker jag han är en utmärkt partiledare och även Kindberg Batra, som jag tycker vuxin in i rollen som partiledare på ett bra sätt. KD,s nya ledare har försökt sticka ut, men än så länge vill jag inte ge något omdöme. Jag vill i stället hävda; AVGÅ LÖÖV ! hon hör inte hemma i Centern utan borde gå över till Miljöpartiet, där de flesta irrhjärnorna finns.