CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 18-11-2015, 14:14)

Vilken parti menar du är bättre? Väl inte MP.....
Jag skulle vilja slänga ut ur varje parti en del politiker. Det finns idag ingen parti som är helt OK.
Äsa R. är verkligen en stolpskott. Miljöminister som är en miljöbov.
Men det är klart övriga Europa har något att skratta åt.... Vice statsminister, fy fanken.
Hon skadar Löfven och bättre har han gjort sig förtjänt av.
Hade han låtit bli att ta in dom i regeringen och tagit hjälp redan då av alliansen så hade det blivit mycket bättre.
T.ex. lovade ju Löfven att inte höja bensinskatten.
Jag är en av dom som är beroende av bilen, är pensionär och kan inte åka kommunalt. Dom lägste Pensionerna sänks, Hemtjänsten höjs kraftigt osv
Sparvuggla du tycker kanske det är bra?
Elisabeth
Med lite eftertanke är dina problem sk. lyxproblem. Kan du inte cykla då? Det är miljövänligt också. Och hälsosamt med motion.
Tänk på hur världen ser ut runt omkring oss. Men vi alla har olika krav, har man lite lägre krav på livet är det lättare att vara nöjd. Och om man låter bli avundsjukan och hårklyverin. Och ALLT är inte flykingarnas fel........
Jag har i motsats till dig hört att pensionerna HÖJS nästa år, det finns visst riksdagsbeslut om det
Jag tycker inte Romson har varit stolpskott, men hon har inte alls varit så bra som hennes företrädare i mp. Hon gör mycket gott i det dolda men det står inte på löpsedlarna. Jag tycker dom föregående miljöministrarna var riktiga stolpskott, Lena Ek och Andreas Carlgren. Dom tänkte verkligen inte på miljön utan på kapitalet och röstade därefter då besluten togs.
Jag hade velat att Löven skulle regerat med Jonas Sjöstedt. Eller om bara S och M kunde samsas tror jag det kunde bli rätt bra mellanväg och stabilitet då dom har majoritet.
Och ja, jag som stor miljövän gillar även mp. Tur att dom finns. Och i motsats till FP är dom inga krigshetsare eller atombombförespråkare . Och nu försöker dom få ordning på skolan efter Jan Björklunds totala haveri. Det kommer inte att hjälpa dom fast dom börjar kalla sig för Liberalerna snart.............. Alla på mitt jobb säger att dom aldrig skulle köpa en begagnad bil av Björklund, jag instämmer.....