CITAT (Mjärden @ 20-11-2015, 14:19)

Ni som säger "islam är en fredlig religion" - har ni läst Koranen ?
Jag tror att islam måste öppnas upp till kritisk granskning som alla andra religioner, det tror jag är enda vägen för islam att bli accepterad som en modern religion. Att rensa bort otidsenliga avsnitt i Koranen borde gjorts för länge sen, där har de en del att lära av kristendomen. Det som hindrat insyn i islam är folks rädsla för att bli dödade eller förföljda.
Tittade på Debatt och jag måste säga att Adaktusson är en otroligt skicklig debattör och med enorm skärpa i sitt resonemang. En sak slog mig efter att hört en företrädare för en islams organisation i Sverige och en flykting från Syrien och det är en ovilja att offentligt ta avstånd från IS och dess metoder. Efter alla dåd som utförts av IS har jag inte sett några personer eller uttalande i medier att de tar avstånd från dåden, oftast ett lamt "islam är inte sån".
Halaj!
Har du läst gamla testamentet på sistone?
Rätt smaskig läsning där. Massakrering av oskyldiga, incest, stening av homosexuella osv.
Angående det sistnämnda har det varit en debatt om detta i Kalifornien.
Liberala krafter vill ju tillåta homoäktenskap. Samtidigt har det funnits en debatt om att legalisera cannabis.
Konservativa kristna fundamentalister är ju såklart emot allt sånt här progressivt.
Dock har de liberala kunnat hitta en passage i fundamentalisternas egna fyrbåk, King James bibel:
där står: the man that lies with another man shall be stoned.
Alltså: den man som ligger med en annan man skall vara stenad.
Nog med skämt. Allvar nu.
Det är ju lite konstigt att när muslimska fundamentalister begår illdåd kräver man att ”vanliga” muslimer skall ta avstånd.
Men när kristna fundamentalister gör illdåd hörs inget sånt. De har t.ex. stått (i usa) utanför abortkliniker och skjutit ihjäl läkare som utför aborter.
//T