ateism eller tro på vetenskap är ju också en tro likvärdig med gudstro. Själv har jag en stark tro på just vetenskap MEN då jag är medial vet jag att vetenskapen just nu på denna nivå ligger långt från sanningen om livet. Man har precis börjat skrapa i utkanterna med kvantfysik och andra dimensioner men det är långt kvar innan några svar kommer. Jag vet att det inte finns någon gud som de jordiska religionerna beskriver,den religion som kommer närmast är buddismen men även där fattas viktiga pusselbitar. Kristendomen är helt förändrat från ursprunget,islam är ett lika stort påhitt liksom judendomen. Dessa tre religioner delar dessutom samma ursprung och gud. Nej,vetenskap kan inte förklara allt,mängder med människor upplever dagligen "mysterier". För mig är en del av detta inga konstigheter men för en oinsatt eller någon som bara går på vetenskapliga bevis uppfattas det som inbillning,tokig människa,synvilla eller annat som man kan dra till med för att förklara det man upplevt. I dagens värld är medialitet något som man inte behöver dölja,det finns en stor andel av befolkningen som är intresserad och lär sig . Men någon gud som talar om för människor hur de skall göra och straffar de som inte lyder finns inte. Dock har religion spelat stor roll i samhället och gör så än idag och det är i fråga om moral. Våra lagar kommer ju sprungna ur religionen och har utvecklats genom århundradena.
|