Jag är inte ateist, jag accepterar inte en etikett på mig för att jag INTE tror på någon religion. Vetenskapen går framåt medans alla religioner står och stampar på samma ställe som när de skapades. Allt är inte klart än men det kommer.
Vad beträffar allt prat om medial och annat oknytt, jag kallar det för hjärnspöken. Även undersökningen av hjärnan och dess funktion går framåt och snart vet vi hur den fungerar också, och inte fungerar. Hjärnan är en fantastisk sak som kan skapa och räkna ut mängder av saker, bättre än en dator, men samtidigt är den som en dator utan brandvägg och virusskydd. Det är otroligt lätt att manipulera hjärnan, både utifrån och innifrån.
Tag ett gammalt minne exempelvis. Det sägs att man kan plocka fram allt man en gång mints, men varje gång man tar fram minnet förvanskas det eftersom hjärnan lägger till bitar från nutiden. Pga av detta och annat litar jag nästan aldrig på vad människor säger även om de svär på heder och samvete. De behöver inte ljuga medvetet men minnet kan vara förvanskat.
--------------------
Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです
Straight for ever. Cogito, ergo sum.
|